Monday, January 17, 2011

~ Warna-Warni Kehidupan Akan Datang ~

~ Warna-Warni Kehidupan Akan Datang ~


Hari ini merupakan hari pertama saya sebagai guru pelatih. Mula diperkenalkan di perhimpunan dengan panggilan " TEACHER". Namun saya hairan. Sewaktu menunggu masa saya di luar pintu..dua orang murid lalu dengan memberi salam kepada saya " Assalamualaikum USTAZAH" terasa seperti ingin tergelak...ermm macam ustazah kah appearance saya ? Bila saya ceritakan kepada rakan guru pelatih yang lain yang memang "ustaz"...semua gelak besar kepada saya. dan mengatakan " MEMANG PUN!"..ya, memang saya cukup sinonim dengan panggilan itu sebelum ini. Tapi..xpelah..mungkin kot...ada muka ustazah..haha

Alhamdulillah...hari pertama even agak kekok dan tersesat pagi tadi...saya berjaya juga sampai ke sekolah tepat pada masanya. Tapi ada sedikit risau di hati saya tiba-tiba. Bolehkan saya mengajar ni? Kelas Tahun 3 Cempaka. Bolehkah mereka bekerjasama dengan saya ? Bagaimana hari-hari yang seterusnya? Dapatkah saya menawan hati mereka ??

Kali pertama masuk ke kelas, saya sudah terbayang warna-warni kehidupan saya yang akan datang. Semoga Allah permudahkan segalanya...Semoga saya dan rakan-rakan akan lulus praktikum ini. InsyaAllah..Namun saya amat benar berharap agar masa cepat-cepat berlalu dan kesusahan ini akan berakhir..! (^_^)

2 comments: