Monday, January 10, 2011

~ Versatility of a Law Degree ~

 
Sewaktu mula-mula menjadi pelajar undang - undang, saya dan kawan-kawan sering ditanya tentang cita-cita kami pada masa hadapan. Sudah tentu saya ingin menjadi guru!!! Tapi bila mendengar kawan-kawan yang lain semuanya bercita-cita menjadi peguam..so saya ikut jelahhh..hehe nk jadi peguam. ok . settle . Tapi suatu hari, ntah macam mana bila sorang lecturer ni bertanya..tiba-tiba mulut saya ni terus cakap : I want 2 be a teacher, Sir. Sir pun terus tnye : what??? u want 2 b a teacher?? yyy??? Sy jawab : I think i`m not tough enough to be a lawyer. Then he replied : Do u think that u r tough enough 2 b a teacher? Masa tu saya hanya mampu tersenyum mendengar penangan kata2 Sir tadi. Namun, sekarang ni..saya rasa saya sudah ada jawapan untuk statement Sir tadi...........

~ Mengapa Allah memilih kamu menjadi guru?? kerana Allah pasti yakin yang kamu ini boleh mendidik...~

No comments:

Post a Comment