Thursday, January 6, 2011

~ I cried so much watching this ~

 
 Tanpa dua orang ini, saya bukanlah siapa-siapa, seperti saya pada hari ini. Segala kemahuan saya tidak pernah ditolak. Dari kecil hinggalah hari ini, saya ditatang bagai minyak yang penuh..dijaga hingga sedikit pun tidak pernah terlimpah! Saya masih ingat lagi, sewaktu saya berumur 6 tahun, setiap kali menonton TV, saya akan menontonnya sambil tidur di riba abah. Kesian abah..lenguh menahan kepala saya. Jahat kan saya ni..sampailah saya terlelap sendiri..saya dapat rasa abah akan mengangkat saya ke bilik..walaupun ketika itu saya sedar..saya pura-pura tidak sedar..huhu jahat kan saya ! Selalu menyusahkan..Erm..Mak pula agak tegas dengan saya. Saya rasa dia tahu mungkin sebab abah terlalu manjakan saya. Jadi dia tidak mahu saya terus-terusan dimanjakan. Tapi saya tahu, dalam hati mak..dia sangat-sangat sayangkan saya. Macam mana saya boleh tahu...??? sebab abang saya selalu cakap macam ni ~ Mak ni, sikit-sikit Meza, sikit-sikit Meza..~ Dia jeles tu..huhu..Apapun, saya sangat-sangat bersyukur memiliki dua orang ini. Saya berdoa supaya Allah panjangkan umur mereka agar saya sempat membalas jasa mereka berdua. Insyaallah..Semoga kita semua menjadi anak-anak yang selalu berbuat baik kepada kedua ibu bapa kita..Insyaallah!

~ Even if they’re not the best and perfect parents, we still need to respect them at all times and try to show our love despite their imperfections....~

~ Sabda Rasulullah saw : “Sesiapa yang membuat ibu bapanya gembira (memberi keredhaan) maka sesungguhnya ia mendapat keredhaan Allah swt. Sesiapa yang menyakiti hati ibu bapanya, maka sesungguhnya ia mendapat kebencian Allah swt” ~

(HR Bukhari)

No comments:

Post a Comment